روش صحیح شستشو مو و استفاده از شامپو

حجم و اندازه موردنیاز شامپو برای شستن مو به عوامل مختلفی مانند بلندی و جنس مو بستگی دارد. ولی اکثر افراد باید حدود ۱۰ میلی‌لیتر یعنی به اندازه ۲ قاشق چای‌خوری شامپو را برای شستشوی سر استفاده کنند.

  • موی بلند برای شستشوی ساقه مو بیش از اندازه گفته شده به شامپو نیاز دارد.
  • موی فر برای پخش شدن در بین همه مو بیش از اندازه گفته شده به شامپو نیاز دارد.
  • موی ضخیم بیش از موی نازک به شامپو نیاز دارد.

روش صحیح شستن مو و استفاده از شامپو:

موها را با آب گرم خیس کنید. ۳۰-۶۰ ثانیه شامپو را روی موها ماساژ دهید تا به خوبی کف کند و سپس آن را آبکشی کنید. اگر موی بلندی دارید، شستن مو را از ریشه تا نوک انجام دهید. برای موهای چرب، دو بار موهای خود را بشویید. اگر شامپو را به اندازه کافی استفاده نکنید، کثیفی و چربی روی موها باقی می‌ماند و موجب شوره سر می‌شود.

چنانچه عادت دارید دو بار در هر حمام موها را بشویید، باید در مرحله آخر کف بیشتری روی موها تشکیل شود که نشان دهنده تمیز شدن مو است. البته در صورتی که با یک‌بار شستن مو، چربی و کثیفی کاملاً پاک شده باشد و روی موها کف زیادی مشاهده کردید، نیازی نیست برای دفعه دوم موها را شامپو بزنید.

عادات بد شستن مو را ترک کنید و با موی خیس به رخت خواب نروید

اگر عادت دارید قبل از خواب دوش بگیرید، مطمئن شوید که موهایتان خشک شده است و سپس بخوابید. از آنجایی‌که حرارت بالا باعث آسیب‌دیدگی و از بین رفتن پروتئین‌های طبیعی مو می‌شود، استفاده هر روزه از سشوار تأثیرات منفی باقی می‌گذارد. پس برای اینکه مجبور نباشید هر شب از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، دوش گرفتن شبانه را به اول صبح منتقل کنید تا موها در طول روز به صورت طبیعی خشک شود. با این روش جلوگیری از ریزش مو هم حاصل می‌شود.

از شامپوی مناسب موهایتان استفاده کنید:

این حقیقت را بدانید که هنوز افراد زیادی از شامپوهایی استفاده می‌کنند که مناسب موهایشان نیست. شامپو مخصوص موهای رنگ شده، شامپو ضد شوره، شامپو ضد ریزش مو، شامپو موهای خشک، شامپو مخصوص موهای چرب و … از دسته‌بندی‌های مهم در تولید شامپو هستند و با توجه به جنس مو باید بهترین آنها را انتخاب کرد. آنچه تولید شامپو را متنوع می‌کند، تفاوت ترکیب مواد آنیونی و کاتیونی است که موجب می‌شود میزان چربی زدایی در شامپو گوناگون باشد.

پست های مرتبط

انواع پوست

آشنایی به انواع پوست و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند در نگهداری و سلامت پوست تاثیر زیادی داشته باشد. در

بیشتر بخوانید »